Locale Altele
Joi, 24 Octombrie 2024
Joi, 24 Oct 2024
LocaleEvenimentAdministratieSocialCulturalPoliticEconomicInfracţionalitateEducaţieReligieSportAlteleOh Canada
Ne găsești pe Facebook


InterneExterneAlteleDivertismentŞtiinţă/TehnolologieAuto/MotoSănătateLifestyleGalerie FotoParty Foto
Succes absolut pentru spectacolele Trupei Harag György a Teatrului de Nord la festivalul teatrelor maghiare de la București
Teatrul de Nord  - Miercuri, 9 Octombrie 2024

Pe 6 octombrie s-a încheiat, la București, a treia ediție a festivalului Bukfeszt. Trupa Harag György a Teatrului de Nord Satu Mare s-a prezentat la eveniment cu două spectacole de succes.

Pe 1 octombrie, pe scena Teatrului Odeon trupa sătmăreană a jucat spectacolul „Mizantropul sau vitrina sub amenajare”, după Molière, în regia lui Sardar Tagirovsky, al cărui nume este deja cunoscut publicului bucureștean, căci în urmă cu doi ani, la prima ediție a festivalului, trupa a sosit în capitală cu spectacolul „Rasputin” semnat de același tânăr regizor.

Apoi, pe data de 2 octombrie,  a evoluat pe scena Teatrului Metropolis cu drama „Schilodul din Inishmaan”, un spectacol realizat după piesa dramaturgului irlandez contemporan Martin McDonagh, în regia lui Bélai Marcel. 

Criticul Mihai Brezeanu descrie „Mizantropul”, ca un fiind un spectacol multifațetat, lăudându-l pentru faptul că nu scapă spectatorul pentru nicio clipă: chiar și în pauze, teatrul este animat de evenimente, spectacole și momente muzicale. El a lăudat critica „artei contemporane”, lumea influencerilor și a vloggerilor, care a servit drept bază pentru o lectură contemporană a dramei. De asemenea, i-a felicitat pe membrii trupei pentru prestația muzicală excelentă și utilizarea instrumentelor și a subliniat jocul celor două personaje principale, Keresztes Ágnes și Orbán Zsolt.

Scriitorul Demény  Péter a împărtășit următoarele gânduri despre spectacolul „Schilodul din Inishmaan”: „Actorii sunt oricum foarte buni. Bogár Barbara și Rappert-Vencz Stella ne introduc în atmosferă în timp ce curăță și mormăie iar noi ne ocupăm locurile; Csongor Nagy este un crainic comic și pompos - inima sa de aur este greu de remarcat, dar acesta trebuie să fie un mic defect al dramaturgiei, adică greșeala lui a Martin McDonagh - Gaál Gyula înnebunește publicul cu eternele sale bomboanele sale de mentă și bunătatea galbenă, Orbán Nagy este un doctor neamț cu un singur ochi, cu umeri largi, geacă de piele, iar Nándor Poszet este înfricoșător de ridicol. Budizsa Evelyn este o artistă a transformării. Nu am mai văzut așa ceva doar la Cluj: acolo Györgyjakab Enikő s-a transformat dintr-o femeie frumoasă într-o barosană, aici Budizsa se transformă dintr-o proastă a satului într-o vampă frumoasă, iar apoi decade din nou pentru a se putea ridica. Iar János Szilárd Szabó aduce o inocență copilărească infirmului educat și inteligent”.

Ambele spectacole au fost urmate de o discuție moderată de  distinși critici români. Discuția despre Mizantropul a fost moderată de criticul Oana Cristea Grigorescu. În cadrul discuției, Sardar Tagirovsky, regizorul spectacolului, a vorbit despre lucrul la text înainte de repetiții, despre concepția regizorului și despre propria sa interpretare a textului. De asemenea, a detaliat și motivele pentru care îi place să lucreze cu actorii sătmăreni.

La rândul ei, masa rotundă a spectacolului „Schilodul din Inishmaan” a fost moderată de lectorul universitar Maria Zărnescu. Au fost discutate stilul grotesc unic al lui Martin McDonagh, dificultățile de traducere, jocul excelent al actorilor, ritmul tensionat și momentele incitante ale producției. Regizorul Bélai Marcel a declarat că a fost în primul rând captivat de motivul pustiirii, care este puternic prezent atât în poveștile personale ale lui Billy Claven, cât și în ale celorlalți locuitori ai insulei. Actorii au contribuit, de asemenea, la discuție, subliniind atmosfera bună din timpul procesului de repetiții și colaborarea excelentă cu tânărul regizor.

898 vizite
Distribuie pe