Locale Altele
Sambata, 26 Octombrie 2024
Sam, 26 Oct 2024
LocaleEvenimentAdministratieSocialCulturalPoliticEconomicInfracţionalitateEducaţieReligieSportAlteleOh Canada
Ne găsești pe Facebook


InterneExterneAlteleDivertismentŞtiinţă/TehnolologieAuto/MotoSănătateLifestyleGalerie FotoParty Foto
Ministerul Transporturilor reia investiţiile blocate în Satu Mare
Florin Răchitan  - Marti, 5 Iunie 2012

„Când am inspectat azi obiectivele pentru care am venit în judeţul Satu Mare, sentimentul meu a fost că aici nu s-a întâmplat nimic din 2008 încoace”! Aceasta a fost concluzia vizitei pe care a efectuat-o marţi la Satu Mare secretarul de stat în Ministerul Transporturilor şi Infrastructurii, Septimiu Buzaşu, fost viceprimar al municipiului Satu Mare.

 

El a fost trimis de ministrul Ovidiu Silaghi să evalueze la faţa locului principalele obiective de investiţii în infrastructura judeţului, majoritatea acestora fiind demarate de el personal încă pe vremea Guvernului Tăriceanu, însă de atunci au cunoscut o evoluţie nesemnificativă sau chiar au fost blocate complet în timpul Guvernului Boc.

 

„Pentru ca asemenea investiţii să evolueze este neapărat nevoie de o colaborare bună între Guvern şi autorităţile locale şi judeţene, însă, din păcate, judeţul Satu Mare este un exemplu nefericit din acest punct de vedere” – a declarat Septimiu Buzaşu în cadrul unei conferinţe de presă pe care a susţinut-o în compania candidaţilor USL la Primăria Satu Mare şi preşedinţia Consiliului Judeţean, Dorel Coica, respectiv Adrian Ştef.

 

El a amintit că în 2008 a lăsat proiectul reabilitării Drumului Naţional 19 şi a Drumului Naţional 1C între Oradea – Satu Mare – Baia Mare, respectiv între Livada – Halmeu cu finanţare asigurată, dar de atunci s-a reabilitat doar partea dintre Oradea – Satu Mare, datorită fondurilor proprii ale firmei executante Strabag, în timp ce pe tronsonul Satu Mare – Baia Mare lucrările sunt finalizate doar în proporţie de 40%.

 

De asemenea, proiectul pasajului de trecere peste calea ferată de la Moftin a început încă în 2007, dar în toţi aceşti ani nu numai că nu s-a făcut aproape nimic, dar la preluarea guvernării de către USL în urmă cu o lună, s-a descoperit că nu sunt bani nici pentru finalizarea lucrărilor în acest an.

 

La fel s-a întâmplat şi cu proiectul drumului de centură al municipiului Carei, inclus încă în 2008 pentru finanţare în cadrul Programului Operaţional Sectorial, dar abandonat complet de fosta guvernare.

 

Pentru toate aceste proiecte, secretarul de stat în Ministerul Transporturilor a dat asigurări că au fost reluate finanţările şi se speră ca în acest an să se recupereze întârzierile la lucrările de pe DN 19 Satu Mare – Baia Mare, la fel cum se speră că în această vară se va putea inaugura pasajul de la Moftin.

 

De asemenea, proiectul drumului de centură al municipiului Satu Mare a fost separat de vechiul proiect al drumului expres Baia Mare – Satu Mare – Nyiregyhaza, iar Septimiu Buzaşu a precizat că, împreună cu „viitorul primar Dorel Coica şi viitorul preşedinte al Consiliului Judeţean, Adrian Ştef” caută soluţii pentru cuprinderea finanţării acestui obiectiv pe lista de priorităţi a Guvernului.

 

În acelaşi timp, conducerea Ministerului Transporturilor a demarat deja discuţii cu reprezentanţii Băncii Europene de Investiţii pentru finanţarea reabilitării drumurilor judeţene Carei – Tăşnad – Supur şi Livada – Negreşti-Oaş. Un alt obiectiv pentru care luptă Septimiu Buzaşu este reabilitarea Gării CFR Satu Mare, ce era în 2008 pe lista prioritară de investiţii a Guvernului, iar acum e în coada listei.

 

Secretarul de stat în Ministerul Transporturilor a subliniat faptul că Guvernul îi susţine pe cei doi candidaţi sătmăreni ai USL, fiindcă ar prefera să colaboreze cu ei în realizarea acestor proiecte pentru care tocmai a deblocat finanţările.

1762 vizite
Distribuie pe