Locale Altele
Vineri, 25 Octombrie 2024
Vin, 25 Oct 2024
LocaleEvenimentAdministratieSocialCulturalPoliticEconomicInfracţionalitateEducaţieReligieSportAlteleOh Canada
Ne găsești pe Facebook


InterneExterneAlteleDivertismentŞtiinţă/TehnolologieAuto/MotoSănătateLifestyleGalerie FotoParty Foto
Firma austriacă a oligarhului rus care construiește podul peste Someș blochează dezvoltarea Aeroportului Satu Mare
Florin Răchitan  - Miercuri, 4 Ianuarie 2023

Firma Strabag, în al cărei acționariat se regăsește oligarhul rus Oleg Deripaska din anturajul lui Vladimir Putin, a contestat licitația pe care a pierdut-o pentru dezvoltarea și modernizarea Aeroportului Internațional Satu Mare, blocând astfel, posibilitatea ca proiectul să beneficieze de fonduri europene în valoare de 88 milioane de euro și făcând, astfel, imposibilă realizarea acestuia.

Potrivit informațiilor obținute de CluJust, asocierea condusă de Strabag, din care mai face parte o altă firmă din Cluj, tot cu capital ruso-austriac, a depus contestație la Consiliul Național de Soluționare a Contestațiilor (CNSC), după ce a pierdut licitația pentru executarea lucrărilor în fața unei asocieri de firme bucureștene și bihorene cu experiență vastă în lucrările la infrastructuri aeroportuare.

Ruso-austriecii de la Strabag au pierdut licitația fiindcă, spre deosebire de competitorii lor, nu au putut să prezinte un plan de realizare a lucrărilor fără întreruperea activității operaționale a aeroportului sătmărean pe durata execuției lucrărilor, așa cum cer reglementările europene actuale.

Prin urmare, au decis să conteste rezultatul licitației, ceea ce înseamnă o procedură îndelungată, urmată, foarte probabil, de acțiuni în instanță cu procese la fel de îndelungate. Problema este că Aeroportul Satu Mare ar avea acces la cele 88 milioane de euro din fonduri europene numai dacă ar reuși să finalizeze lucrările până la sfârșitul anului 2023. Lucrări care încă nici nu au început!

Teoretic, potrivit contractelor semnate în luna septembrie a anului trecut de către ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, până la sfârșitul acestui an ar trebui construit un nou terminal, pe lângă cel existent acum, ar trebui reabilitată pista de aterizare-decolare și ar trebui extinsă platforma de îmbarcare a pasagerilor în aeronave. De asemenea, ar trebui instalate echipamente moderne pentru controlul de securitate. Ceea ce, în condițiile actuale, va fi, practic, imposibil.

Colegii de la CluJust amintesc că Strabag a mai făcut ”victime” în România, după niște lucrări la aeroportul din Iași, unde este acuzată de fraudă cu fonduri europene și după ce a ținut închis timp de un an de zile aeroportul din Baia Mare pentru lucrări în valoare dublă față de fondurile europene care i-au fost atribuite inițial și pe care Consiliul Județean Maramureș le-a pierdut din cauza neregulilor constatate în derularea proiectului.

Strabag este aceeași firmă care construiește acum podul peste Someș cu care se tot laudă grofii, la un preț vizibil ”umflat” față de alte proiecte similare, inclusiv cel al podului construit deja pe traseul șoselei de centură.

3448 vizite
Distribuie pe