Locale Altele
Sambata, 26 Octombrie 2024
Sam, 26 Oct 2024
LocaleEvenimentAdministratieSocialCulturalPoliticEconomicInfracţionalitateEducaţieReligieSportAlteleOh Canada
Ne găsești pe Facebook


InterneExterneAlteleDivertismentŞtiinţă/TehnolologieAuto/MotoSănătateLifestyleGalerie FotoParty Foto
Se reactualizează listele electorale permanente
Prefectura Satu Mare  - Joi, 9 August 2012

Prefectul Eugeniu Avram şi preşedintele Consiliului Judeţean, Adrian Ştef, s-au întâlnit joi cu şefii instituţiilor implicate pentru stabilirea acţiunilor ce vor fi realizate la nivelul judeţului Satu Mare în vederea aplicării memorandumului aprobat de Guvern pentru actualizarea listelor electorale permanente la data de 29 iulie şi transmiterea către Curtea Constituţională a numărului persoanelor înscrise în listele electorale permanente, pentru a se putea stabili dacă referendumul naţional pentru demiterea Preşedintelui României este valabil în conformitate cu Legea nr. 3/2000 privind organizarea şi desfăşurarea referendumului.

 

Prin acest memorandum au fost stabilite atribuţiile concrete ce revin fiecărei structuri pe relaţia serviciul de stare civilă - serviciul public comunitar local pentru evidenţa persoanelor - autoritatea administraţiei publice locale şi se vor face verificări cu privire la corectitudinea întocmirii listelor electorale permanente, în vederea identificării cazurilor de neoperare a înregistrărilor potrivit modificărilor obligatorii impuse de aplicarea prevederilor legii pentru nouă categorii de cetăţeni, după cum urmează:

 

- persoanele decedate;

- persoanele care şi-au pierdut dreptul de a vota;

- persoanele care au obţinut statutul de cetăţean român cu domiciliul în străinătate;

- persoanele care au pierdut cetăţenia română;

- persoanele al căror act de identitate a expirat şi nu a fost reînnoit;

- persoanele care şi-au schimbat domiciliul fără a fi radiate din lista localităţii rezidenţei anterioare;

- persoanele care se identifică la un domiciliu într-un număr ce nu se corelează cu suprafaţa locuibilă şi numărul de camere ale imobilului;

- persoanele care şi-au schimbat numele prin căsătorie, divorţ pe cale administrativă;

- persoanele cu reşedinţa / domiciliul în străinătate.

 

Tabele nominale pentru fiecare din cele nouă cazuri la nivelul fiecărei localităţi vor fi semnate de către primar, secretarul unităţii administrativ-teritoriale şi şeful serviciului public comunitar local de evidenţă a persoanelor, iar după centralizarea lor la nivel judeţean se întocmeşte un tabel centralizator, care va fi semnat de prefect, preşedintele Consiliului Judeţean şi şeful Serviciului public comunitar judeţean de evidenţă a persoanelor, fiind ulterior trimis la Ministerul Administraţiei şi Internelor.

1094 vizite
Distribuie pe